Victoria Velásquez

Det er tid til, at vi sammen vender skuden. For der er noget helt galt med systemet, når for eksempel finansfolk kan snyde os for milliarder.

Jeg tror på en verden, hvor hensynet til fællesskabet står over hensynet til spekulanter og store virksomheders ønske om profit.

Derfor er jeg medlem af Enhedslisten og jeg håber du vil være med. Hver en stemme tæller.

Mærkesager

Fuld fart på den grønne omstilling! Det skal være attraktivt for pendlerne at springe motorvejskøerne over og vælge den klimavenlige offentlige transport. Lad os samle Fyn og øerne med investeringer i kollektiv transport.

Lad os passe på hinanden og bekæmpe uligheden! Vi skal sikre flere kolleger, mere tillid og fair løn til velfærdens helte. 27.000 ekstra ansatte skal kickstarte velfærden. Fattigdomsskabende reformer skal rulles tilbage. Regningen skal sendes til de rigeste, der har fået sænket skatten med over 80.000 kr. om året siden 2002.

Kvaliteten i vores uddannelser skal styrkes! Det virker tosset, at elever, som brænder for at komme i gang med deres fag, bliver forhindret, fordi de mangler en praktikplads. Samtidigt skærer regeringen ned, så lærere fyres. Vi skal en anden vej med praktikpladsgaranti og 2000 flere lærere.

Biografi

Født og opvokset i Sydhavnen indtil jeg startede på spejderefterskolen Korinth i Faaborg. Har primært arbejdet som HK’er, i interesseorganisationer og de fleste år organiseret arbejdsmiljørepræsentanter, tillidsrepræsentanter og deres kolleger i HK/Privat. Senest har mit arbejde haft større fokus på samspillet mellem det gode arbejdsliv, stærke faglige handlefællesskaber med afsæt i efter- og videreuddannelse for HK’s medlemmer med gode erfaringer fra dette. Uddannet i Arbejdslivsstudier og Socialvidenskab fra Roskilde Universitet. Sideløbende med mit frivillige arbejde i SUF og Enhedslisten har jeg altid engageret mig i uddannelsespolitik, i min fagforening og i relevante sociale bevægelser.

Erhvervserfaring

ORGANISERINGS- OG UDVIKLINGSKONSULENT, HK — 12/2017-12/2018

UNGDOMSORGANISER, HK — 05/2016-11/2017 (udover i min specialeskrivning fra 1/2017 til 5/2017)

STUDENTERUNDERVISER- OG MENTOR, ROSKILDE UNIVERSITET — 09/2015-12/2016

UNGDOMS- OG KAMPAGNEKONSULENT, PROSA — 07/2014 – 05/2016

ELEVRÅDSKONSULENT, LANDSSAMMENSLUTNINGEN AF HANDELSSKOLEELVER 06/2011 – 07/2014

Uddannelse

ROSKILDE UNIVERSITET — CAND.SOC. 2012-2017

AVEDØRE GYMNASIUM — STUDENT 2007-2010

SPEJDEREFTERSKOLEN KORINTH – 9. KLASSE 2006-2007

FREINETSKOLEN – 1997-2006

TILLIDSHVERV

FYNS SPIDSKANDIDAT FOR ENHEDSLISTEN 2015 — NU

DOMSMAND, BYRETTEN — 2016 -NU

BESTYRELSESMEDLEM, FAGLIGT LANDSUDVALG OG SEKRETARIATET, ENHEDSLISTEN — 2014-NU

TALSPERSON, AKTIVIST M.M

Støt op
Jeg håber du har mod på, at vi får væltet den kulsorte regering og sammen kan knokle mod uligheden og for en løsning på klimakrisen.

Du kan være med på flere måder. Du kan blive en af de mange seje frivillige, der lægger arbejdstimer i en god sags tjeneste. At blive frivillig i Enhedslisten er en af de bedste beslutninger jeg har taget. Du kan skrive dig op til at være aktiv her.

Du kan også støtte os økonomisk
I Enhedslisten har vi ikke store virksomheder eller banker i ryggen, heldigvis er vi mange mennesker, der ønsker et helt andet og bedre samfund. Så har du en skilling eller måske en plov du kan undvære, så vil vi blive dybt taknemmelige.

Du kan give et bidrag til Enhedslistens mobilepay på 15517, hvor du noterer det som “Victoria”, så går det til den fynske valgkamp.

Alle bidrag går ubeskåret til Enhedslistens aktiviteter.

Hvis du har boykottet mobilepay kan du overføre via reg.: 8401 konto: 1084773 til Enhedslistens bankkonto eller på vores hjemmeside.

Enhver en krone tæller. Enhedslisten offentliggør alle bidragsydere, som giver 5000 kr. eller mere.
Det gør vi, fordi vi gerne vil gå forrest for at skabe mere åbenhed om, hvem der støtter de politiske partier.